Arjantinli Nafaka Borçluları Listesi ABD'ye İletildi: 2026 Dünya Kupası Giriş Yasağı Gündemde

Arjantinli Nafaka Borçluları Listesi ABD'ye İletildi: 2026 Dünya Kupası Giriş Yasağı Gündemde

  • 23 Haziran 2026 16:45

Arjantin, nafaka borçları nedeniyle çocuklarına maddi destek sağlamayan ebeveynlerin listelerini uluslararası düzeyde paylaşmaya başladı. Buenos Aires Belediye Başkanı Jorge Macri, nafaka borcu bulunan 13 bin ebeveynin listesini ABD’ye bildirdiğini ve bu kişilerin 2026 Dünya Kupası maçlarına girişinin yasaklanmasını talep etti. Arjantinli yetkililer, çocuklarının ihtiyaçlarını karşılamayanların stadyumlara alınmayacağı konusunda kesin mesaj verdi. Listede, özellikle Buenos Aires başta olmak üzere 13 farklı eyaletten gelen babalara ait bilgiler bulunuyor.

Söz konusu liste, Arjantin’in Kamu Nafaka Borçluları Sicili (RPAM) tarafından hazırlandı ve büyük ölçüde ebeveynleri kapsıyor. Ancak, Dünya Kupası’nın ABD, Meksika ve Kanada’da oynanacak olması nedeniyle, Arjantin’in doğrudan yasak koyma yetkisinin olmadığı ve bu liste ile ABD güvenlik güçlerine bilginin aktarıldığı belirtildi. ABD’nin bu konuda henüz resmi bir karar vermediği ve konuyla ilgili gelişmelerin takip edildiği ifade ediliyor.

Öte yandan, ABD son dönemde nafaka borcu olan kişilere yönelik uygulamalarını artırdı. Geçtiğimiz ay yapılan açıklamada, 100 bin dolar veya üzeri nafaka borcu bulunanların pasaportlarının iptal edilmeye başlanacağı duyuruldu. Bu uygulama, nafaka ödemelerinin gecikmesine ilişkin bilgileri içeren ABD Sağlık Bakanlığı ile koordineli olarak yürütülecek ve toplam etkilenecek kişi sayısı henüz netleşmedi.

Benzer Haberler

Rusya ve Ukrayna Barış Görüşmeleri: Putin'den İstanbul Açıklaması

Rusya ve Ukrayna Barış Görüşmeleri: Putin'den İstanbul Açıklaması

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, İstanbul mutabakatları temelinde Ukrayna ile barış görüşmelerine hazır olduklarını açıkladı. Gelişmeler yakından takip ediliyor.

İzmir'de Kanlı Silah Saldırısı: Bir Ölü, İki Yaralı

İzmir'de Kanlı Silah Saldırısı: Bir Ölü, İki Yaralı

İzmir Eldirek Mahallesi'nde gerçekleşen silahlı çatışmada bir kişi yaşamını yitirdi, iki kişi ise yaralandı. Kavganın arka planında komşu gerginliği ve psikiyatrik sorunlar çıktı.

KDC Ebola Salgını Büyüyor: Vaka ve Ölüm Sayısı Artıyor

KDC Ebola Salgını Büyüyor: Vaka ve Ölüm Sayısı Artıyor

Kingo Demokratik Cumhuriyeti'nde Ebola salgını devam ediyor. DSÖ, vaka ve ölümlerdeki artışa dikkat çekerek, müdahalelerin hızlandırılması gerektiğine işaret etti. Son gelişmeleri öğrenmek için haberimize göz atın.