Gelibolu'da gerçekleşen Anzak Günü anma töreni, uluslararası dostluk ve saygının güzel örneğine sahne oldu. Gece saatlerinde Çanakkale kent merkezinden Tarihi Gelibolu Yarımadası'ndaki Anzak Koyu'na geçiş yapan Avustralyalı ve Yeni Zelandalı katılımcılar, uyku tulumları ve battaniyeler içinde şafak vaktine kadar orada kalarak anlamlı anmaları bekledi. Şafak vakti başlayan programda saygı duruşu ve ardından İstiklal Marşı ile beraber Avustralya ve Yeni Zelanda milli marşları söylendi. Yeni Zelanda Genel Valisi Cindy Kiro, yaptığı konuşmada, her yıl Anzak Günü'nde Türk halkıyla beraber savaşta hayatını kaybedenleri andıklarını belirtti ve dostluk mesajları verdi. Kiro, bu anma töreninin Türk hükümeti ve halkının cömertliği sayesinde mümkün olduğunu vurguladı. Ayrıca, savaşta yaşamını yitirenlerin ailelerinde bıraktığı derin boşluklara değinerek, Atatürk’ün savaş sonrası yazdığı anlamlı mektubun önemine dikkat çekti. Törende, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün savaş sonrası mektubu Türkçe ve İngilizce okundu, ardından dua edildi. Çeşitli ülkelerden büyükelçiler ve asker temsilcileri de anma törenine katılarak saygı duruşunda bulundu. Anzak, Avustralya ve Yeni Zelanda askerlerinin 25 Nisan 1915'te Gelibolu'da karaya çıkışının yıldönümüdür ve her yıl büyük bir gurur ve saygı ile anılmaktadır.