Almanya Dışişleri Bakanlığı, yurt dışı görev yapan diplomatik personele yapılan maaş ödemelerinde ciddi bir hata olduğunu açıkladı. Yapılan açıklamada, teknik arıza nedeniyle görev yapan personele yaklaşık 5 milyon euro fazla ödeme yapıldığı bildirildi. Bakanlık, hatanın yurt dışı maaşlarını hesaplayan dış hizmet sağlayıcı şirketin kullandığı yazılım hatasından kaynaklandığını belirtti.
Normal şartlarda, görev yapılan ülkelerdeki yaşam maliyetine göre maaşlara ‘‘eksi katsayı’’ uygulanması gerekirken, sistemde bu katsayılar yanlışlıkla ‘‘artı’’ olarak hesaplandı. Bu durum, Temmuz 2025 ile Haziran 2026 arasını kapsayan dönemde, Almanya’nın yurtdışındaki 220 temsilciliğinde görev yapan 71 personele yansıdı ve büyük mali kayba neden oldu.
Almanya Dışişleri Bakanlığı, hukuki açıdan fazla ödenen tutarların çalışanlardan geri talep edilemeyeceğini açıkladı. Böylece, yaklaşık 5 milyon euroluk kamu zararı kesinleşmiş oldu. Bakanlık, olayın ardından hatayı yapan hizmet sağlayıcı şirkete karşı tazminat davası açılıp açılamayacağını değerlendiriyor. Ayrıca, maaş hesaplama süreçleri yeniden gözden geçirilecek ve benzer hataların önüne geçmek için teknik denetimler artırılacak.