Adana'da Seyhan Nehri ve çevresi büyük bir çevre sorunu ile karşı karşıya. Kentteki nehir kıyısında biriken plastik şişeler, pet bardaklar ve çöpler, hem görsel hem de çevresel açıdan büyük bir rahatsızlık oluşturuyor. Vatandaşlar, belediyenin temizlik konusunda yeterince çalışmadığını belirterek duruma dikkat çekiyor. Turistlerin ve yerli ziyaretçilerin bu manzarayla karşılaşması, şehir imajını olumsuz etkiliyor ve yanlış bir izlenime sebep oluyor.
Şanlıurfa'nın Suruç ilçesinden Adana'yı ziyaret eden Mehmet Can, nehir ve çevresinde gördüğü kirliliği şaşkınlıkla karşılamış. Yabancılar tarafından da fark edilen bu durumun, Adana'nın tanıtımına zarar verdiğini ifade eden Can, 'Yabancı turistler fotoğraf çekiyor ama üstlerinde su şişeleri ve kirli çöpler gözüküyor. Bu hoş bir görüntü değil. Belediyelerin böyle bir soruna acil çözüm bulması gerekiyor çünkü burada hijyen sıfır seviyesinde' dedi.
Bölgedeki kronik kirlilik sorununa dikkat çeken Abit Kaplan, 'Ne yazık ki hiç temizlik yapılmıyor. Bu alan Adana'nın en güzel noktalarından biri olmasına rağmen, sürekli pislik içinde. Yatırım ve ilgi bekliyoruz. Buranın hijyenli ve temiz olması gerek, böyle giderse şehre gelenler yanlış izlenim edinecek' diyerek tepkisini dile getirdi.