Adana'da yaz sıcaklarının etkisiyle hava sıcaklığı 40 dereceyi aşarken, fırıncıların çalışma koşulları daha da zorlaşıyor. Hava sıcaklığının yüksek olduğu kentte, ekmek üretimi yapan ustalar 80 dereceye kadar çıkan ortamda uzun saatler mesai yapıyor. Fırınların iç sıcaklığı 450 ile 900 derece arasında değişiyor ve bu koşullarda çalışanlar gün boyunca sıcakla mücadele ediyor.
Yaklaşık 25 yıldır fırıncılık yapan Davut Önen, yaz aylarındaki zorlu çalışma koşullarını şöyle anlattı: 'Sabah erken saatlerde işe geliyoruz, akşam saat 8'e kadar çalışıyoruz. Yaz sıcağında ve yüksek sıcaklıklarda bu işi yapmak çok zor. Fırın içi 450-900 derece, ön taraf ise yaklaşık 80 derece sıcaklıkta çalışıyoruz. Allah bütün fırıncıların yardımcısı olsun.'
Fırıncı Mustafa Gül ise, koşulların gerçekten zorlu olduğunu belirterek, 'Sıcak ve uzun çalışma saatleri bedenimizi yıpratıyor. Adana'nın sıcaklığını iyi biliyoruz, bu da işleri daha da zorlaştırıyor. Ama biz ekmek üretiyoruz ve bu hizmeti devam ettirmek zorundayız. İnsanlar ekmek yiyecek, biz de çalışmaya devam edeceğiz.' diye konuştu.