ABD Başkanı Donald Trump, İran’a ait dronların Hürmüz Boğazı’ndan geçen bir tankeri hedef aldığını ve bu olayın ülkelerin güvenliği açısından ciddi bir ihlal olduğunu söyledi.Trump,sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada İran’ı “ateşkes ihlal etmekle” suçladı. Ayrıca, olayda İran’a ait dört dronun saldırıya katıldığını ve bunlardan birinin tankerin üst güvertesine isabet ettiğini belirtti. Tankerin olaydan sonra yoluna devam ettiğini aktardı.
Trump, diğer üç dronun ise ABD ordusu tarafından etkisiz hale getirildiğini vurguladı. Olayın, “açıkça ateşkes anlaşmamızın kötüye kullanılması ve ihlalidir” ifadesini kullandı. Bu gelişme, bölgedeki tansiyonun yeniden yükselmesine neden oldu ve uluslararası toplumun dikkatini çekti.
İran ve bölgedeki güvenlik durumu hakkında çeşitli analizler ve açıklamalar devam ederken, olayın geniş çapta yankı uyandıracağı öngörülüyor. Güncel gelişmeleri takip etmeye devam ediyoruz.