ABD'nin Teksas'taki Lackland Hava Kuvvetleri Üssü'nde ciddi bir grip salgını baş gösterdi. Son haftalarda en az 275 asker grip teşhisi kondu ve 4 asker hastaneye kaldırıldı. ABD Hava Kuvvetleri, bir askerin hayatını kaybettiğini doğruladı, fakat ölüm ile salgın arasındaki bağlantı henüz netleşmedi.
Pentagon, ilk etapta grip aşısını gönüllü hale getirmiş, ancak salgının büyümesi üzerine bu kararı geri çekmek zorunda kaldı. Savunma Bakanı Pete Hegseth, Nisan ayında yaptığı açıklamada, aşı zorunluluğunu kaldırmış ve aşıyı isteğe bağlı hale getirmişti. Bu karar toplumda ve ordu içinde önemli tartışmalara yol açtı.
Verilere göre, aşı oranı ciddi şekilde düştü; önceden yüzde 100 civarında olan oran yüzde 40 seviyelerine geriledi. Bu gelişme, askeri yetkililerin risk analizi ve istisna talepleri sonrası Ekim ayında uygulamaya konulması planlanan yeniden zorunlu aşı kararını geciktirdi. Ancak, temmuz ayına gelindiğinde aşı zorunluluğu tekrar gündeme geldi ve yetkililerin onayıyla uygulamaya kondu.
Uzmanlar, salgının büyümesinde toplumsal bağışıklığın önemine dikkat çekiyor. Ulusal Enfeksiyon Hastalıkları Enstitüsü, gripte yüzde 83’lük aşılama oranının olması gerektiği görüşünde. Eski Pentagon sağlık yetkilisi Terry Adirim ise, sağlık politikalarındaki bu gelişmenin ulusal güvenliği olumsuz etkileyebileceği uyarısında bulundu. Sosyal medyada ise, Kongre Üyesi Joaquin Castro, duruma sert tepki gösterdi ve kararların risklerle dolu olduğunu vurguladı.