Avrupa Birliği ve Türkiye arasındaki bağlar yeni bir döneme giriyor.AB Komisyonu Genişlemeden Sorumlu Üyesi Marta Kos, Brüksel'de düzenlenen Bağlantısallık Gündemi Platformu'nun açılışında önemli açıklamalarda bulundu. Kos, Türkiye’den Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun toplantıya katılımından memnuniyet duyduğunu belirterek, ilişkilerin ileriye dönük gelişimini önemsediğini ifade etti.
Kos, Türk yetkililerle biri bugün gerçekleşecek olmak üzere görüşmeler yapmaya devam edeceklerini ve ay sonunda Ankara’yı ziyaret edeceklerini söyledi. Ayrıca, AB Dış İlişkiler ve Güvenlik Politikası Yüksek Temsilcisi Kaja Kallas ve AB Komisyonu'nun İçişleri ve Göçten Sorumlu Üyesi Magnus Brunner ile iletişim halinde olduklarını vurguladı.
AB ve Türkiye, bağlantısallık projeleriyle yeni işbirliği fırsatları arıyor.Kos, AB-Türkiye ilişkilerinin iki farklı düzeyde ilerlediğine dikkat çekti. Adaylık sürecinde ilerleme sağlanamazken, bağlantısallık konusunda yapılacak çok iş bulunduğunu belirtti. Kos, Türkiye’nin bu alandaki kilit rolünü vurgulayarak, “Türkiye’nin güçlü katılımı olmadan güçlü bir Orta Koridor ve dijital, enerji ve ticaret ilişkileri mümkün değil” dedi. Dışişleri Bakanlığı’ndan alınan projeler listesine değinen Kos, diğer ülkelerden gelen önerilerle birlikte projelerin değerlendirildiğini ve çalışmaların sürdüğünü ifade etti.