Bakmaya değer bir başarı hikayesi: Yahya Avşan, 41 yıl sonra hak ettiği gazi unvanını aldı.1985 yılında Silopi’de askerlik görevini yaparken geçirdiği kaza sonucu bir gözünü kaybeden Yahya Avşan, uzun yıllar bu durumu gizli tutmuştu. Görev sırasında yaşanan kazadan sonra tedavi gören Avşan, 1986 yılında terhis edildi ve günlerce bu olayın etkisinde kaldı. Terhis sonrası kamu görevlisi olarak çalışan Avşan, zamanla yaşadığı olayın hukuki adımlarını atmayı düşünmedi.
Ancak geçtiğimiz yıl, Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şube Başkanı İsmail Kumartaşlı’nın girişimiyle Avşan’ın gazi hakkı için başvuru süreci başladı. Yasal süreç tamamlandıktan sonra, Yahya Avşan’ın 41 yıl sonra hak ettiği unvan törenle ona teslim edildi. Bu olay, hem ailesi hem de gaziler camiası tarafından büyük sevinçle karşılandı.
İsmail Kumartaşlı, “Yahya Avşan, 1986 yılından itibaren tek gözüyle yaşamını sürdürdü. Devlet kurumunda görev yaptığı için gazi işlemleri sırasında kararsızlık yaşamış, başvuruda bulunmamıştı. Geçen yıl yapılan başvuru ve takipler sonucunda, uzun yıllar sonra onun da bu önemli unvanı alması sağlandı. Artık kendisi ve ailesi bu şerefe sahip ve ilerleyen yıllarda bu unvanı çocuklarına ve torunlarına miras bırakmak istiyor” dedi.